Fräcka annorlunda tyger

Idag blev jag glad för jag hittade riktigt fräcka tyger. Det var tyger som kom från prover av leverantör som säkert var från 50-60-talet någonting. De var märkta med Eric Ewers AB. Jag försökte googla fram det men fick inget riktigt bra svar på vad det var för företag. Det var tydligen en gammal dam som hade varit inne med tygproverna. Nu har jag tvättat allla tyger och väntar bara på att de ska torka så att jag kan stryka. Då ska jag fota dem och visa dem i bloggen.
Jag har även sytt upp en sommarklänning som är likadan som den som Alma har på bilderna och en med samma modell fast i det gröna tyget som jag har använt till bäddsetet för barnvagnen. Om det är någon som är intresserad så är de till salu.
Alma som är min loppis och tygaffärskompis var även med idag för Felix grejar med sitt byggprojekt. Vi fixade med lakan och plastad frotté till barnvagnen. Hon verkar inte vara överdrivet road av att följa med mig men ofta säljer de ju leksaker på loppis också så då brukar hon passa på att leka en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0