Sommarklänning

Den här klänningen sydde jag klart till Alma idag. En somrig, luftig klänning i tunt bomullstyg som kommer från ett påslakan. Den är i storlek 98 och passade Alma perfekt. Nästa gång jag syr en sådan ska jag dock sätta axelbanden något närmare mitten eftersom de hade en tendens att halka av axeln nu. Men jag jämförde med en klänning från H&M som Alma redan har med tunna axelband och tog samma avstånd men tydligen stämde det inte till 100% överens med hur det skulle vara på den här klänningen.
Den har smock upptill och sömmen är placerad mitt bak. Det är första gången jag syr smock men min maskin var helt på det klara med hur man gjorde utan en massa krångel så det kändes nästan för lätt och fint blev det. Det är roligt att pröva lite nya saker och framför allt när man får det att funka så pass bra direkt.
Den fick mycket beröm på släktkalaset vilket var roligt och det utan att jag själv sagt att jag har sytt den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0