Brun retro förklädesklänning och lite smått och gott

Den här förklädesklänningen blev jag färdig med idag. Tyget hittade jag på myrorna för länge sedan och jag tycker om det jättemycket. Jag har ett förkläde och en påse i samma tyg samt en liten snutt kvar som jag inte riktigt vet ännu vad jag ska göra med.
Mönstret som jag har använt mig av är ett modifierat STIL-mönster. Klänningen har fyra knappar bak och vit kantslå. Storleken är 62 cl.
Jag lägger även upp bilder på bakstycket och hur den ser ut på insidan när jag har använt täcksömsfunktionen på min symaskin. Det blev väldigt bra med täcksömmen för det gör att det inte finns några skarpa kanter på insidan av plagget som bebisen skulle kunna tycka var obehagliga.

Här kommer två stycken bilder på en klänning som jag sydde till min dotter Alma för ett par veckor sedan.
Mönstret gjorde jag själv med hjälp av boken "Metric pattern cutting for children´s wear and babywear" som är författad av Winifred Aldrich.
Jag blev inte riktigt nöjd med mönstret för klänningen hade tendens att struta sig något framåt så nästa gång jag använder det ska jag ta in det lite i mitten av framstycket. I övrigt satt den bra. Det är storlek 98.
Tyget köpte jag begagnat på loppis och det har varit en gammal duk. Knappar och kantslå är även de "begagnade".
Nu en sista bild på ett tyg som jag precis ska sätta saxen i och förvandla till en skjorta i storlek 6 månader...

Kommentarer
Postat av: Emma i klassen

Vilka söta klänningar! Duktig du är! :-D

2010-05-10 @ 22:37:10
Postat av: U

Brunt; Då måste Herrn i huset fått bestämma!

2010-05-16 @ 11:56:46
URL: http://blondinulrik.blogg.se/
Postat av: Catarina

Tack så mycket Emma : )



Ulrik: Han har inte bestämt tyget men det klart att han blir nöjd när det är hans favoritfärg...

2010-05-16 @ 21:27:26
URL: http://knuffodragen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0