Resultatet av det gröna tyget

Här kommer bilder på skjortan jag sydde idag av det gröna tyget. Det var det enklaste mönstret man kan tänka sig då det endast bestod av en mönsterdel. Men det var lite krångligt att bandkanta ärmsluten eftersom de är så små samt att sy stickningarna efter sidorna som övergår till ärmar. Även där var det väldigt trångt. Jag använde mig av ett STIL-mönster som jag fyndade på en loppis förra veckan. Det finns fler väldigt fina modeller på det mönsterarket så jag får se vad det blir nästa gång.
Nu över till en annan sak och det är att jag tvingas gå upp så tidigt som sju i morgon för att hinna till skolan. Det är endast pga att allt som jag ritat i lectra modaris mönsterkonstruktionsprogram var som bortblåst fast att jag hade tryckt på save flera gånger... Riktigt typiskt. Men det går förhoppningsvis i alla fall snabbare att rita i allting än gång till än vad det gjorde första gången.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej! var kan man få tag i lectra programmet? går det att ladda ner någonstans eller köpa i någon butik? jag har letat som bara den men hittar ingenting, inte heller på hemsidan :/



mvh julia

2011-11-11 @ 01:03:44
URL: http://juliasyren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0