Syblogg

Nu har jag skaffat mig en blogg också. Det kommer främst att vara en blogg för mina alster och det som hör där till. Jag syr ganska mycket i perioder och det blir främst barnkläder och saker till hemmet så som gardiner.
Namnet Knuffodragen kommer av att jag när jag var liten spelade ett kortspel som hette "Fem fyrfota". Det var ett kortspel där det gällde att samla olika familjer och den som hade flest när spelet var slut vann. En av dessa familjer var just Fem fyrfota där Knuffodragen ingick. Det var bara det att ingen av oss som spelade kände till denne figur och därför har det namnet satt sig på minnet. Andra i familjen fyrfota var de mer kända Nicke Nyfiken, Babar och Pelle Kanin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0